sâmbătă, 27 februarie 2010

de ce ne place de BATMAN?

Asta e un post pe care am vrut sa il scriu in urma cu cateva nopti, dar...nu am mai apucat.
Seara, dupa ce ma bag in pat, inainte ca Mos Ene sa ma acapareze definitiv, mai ma uit cateva minute pe player ba la un documentar, ba la un film.
Si in lista am gasit BATMAN-THE DARK KNIGHT.
Un film superb. Mi se pare grandios. Atat din punctul de vedere al lui Batman, dar si din perspectiva lui Joker.

Nu o sa ma apuc aici sa fac recenzia filmului.

M-am intrebat: oare de ce ne place personajul Batman?
E totusi un supererou, un personaj de banda desenata, la fel ca multi altii. Si totusi are priza la public. De ce?
Si dupa un timp, si mai citind una, alta, raspunsul a aparut: pentru ca este OM. La fel ca noi. Nu are puteri supranaturale, nu vine de pe alta planeta sau alta dimensiune, nu este mutant, e, pur si simplu, OM.
Tot ceea ce face este prin puterile sale. Batman este esenta justiarului.

"Alfred Pennyworth: Know your limits, Master Wayne.
Bruce Wayne: Batman has no limits.
Alfred Pennyworth: Well, you do, sir.
Bruce Wayne: Well, can't afford to know 'em."

"Bruce Wayne: People are dying, Alfred. What would you have me do?
Alfred Pennyworth: Endure, Master Wayne. Take it. They'll hate you for it, but that's the point of Batman, he can be the outcast. He can make the choice that no one else can make, the right choice.
Bruce Wayne: Well today I found out what Batman can't do. He can't endure this. Today you get to say "I told you so."
Alfred Pennyworth: Today, I don't want to.
[pauses for several moments]
Alfred Pennyworth: But I did bloody tell you."

Niciun comentariu: